Drobečková navigace

Úvod > Blog > See - Think - Do - Care

See - Think - Do - Care



O co vůbec jde? 

Jedná se o Framework, který nutí podnikatele více přemýšlet o tom, kdo je jejich cílovou skupinou, na koho cílí. Avinash Kaushnik, který je jeho autorem rozdělil nákupní cyklus do 4 fází.

 1.    Fáze - See (S)

Jedná se o potenciální klienty, kteří o našem produktu nebo brandu nemusejí vůbec nic tušit. Například jen prohlížejí statusy na Facebooku nebo se nacházejí jinde v prostředí internetu.

2. Fáze - Think (T)

Zde je situace odlišná. Potenciální klient již náš produkt nebo značku zná a přemýšlí, zda by od nás nakoupil.

3. Fáze - Do (D)

Další část nákupního trychtýře. V této fázi zákazník provádí nákup.

4. Fáze - Care (C)

Nejopomíjenější část celého modelu. Jde o péči o zákazníka a snahu o jeho maximální spokojenost. Chceme nejen, aby opět nakoupil, ale ideálně aby doporučil naše služby také někomu dalšímu.

Problém většiny webových stránek i firem

Jednatelé e-shopů, ale i velkých nadnárodních firem jsou zaslepeni pouze fází DO. Přemýšlejí kam na první dobrou investovat peníze. Je to SEO optimalizace? Reklama na Facebooku? Ano, to vše jsou důležité části firemního marketingu, ale důležitá je prvotní otázka: Na koho cílíme? Kdo je vůbec naším zákazníkem? Co mu náš produkt nebo služba reálně přinášejí? Máme vůbec webovky v takovém technickém stavu (responzivní design, zabezpečení atd.), aby měl online marketing smysl? To jsou ty správné otázky. Je tedy velmi důležité počítat s celým nákupním cyklem a jeho fázemi. Konverzi v průměru vykonají 2% uživatelů. Na ty se firmy chybně zaměřují. Optimalizují web pro 2% uživatelů místo toho, aby cílili napříč nákupním cyklem. Pokud pokryjete celý nákupní cyklus vytváříte další budoucí konverze. Konverze za 5 dní, 50 dní, 5 měsíců, rok…..

 

Pár konkrétních příkladů

Představme si konkrétní příklad. Jste firma, které prodává rodinné automobily. Pojďme si naše potenciální klienty rozdělit podle STDC modelu.

SEE – jedná se o největší část, je důležité se spíše než na geografické či etnické členění zajímat o záměr této skupiny. V našem případě jsou to všichni lidé, kteří mají rodinu a malé děti, mají rádi spíše pohodlnou než rychlejší jízdu, funkčnost a zároveň nemají touhu příliš udělat dojem. Pro fázi SEE je vhodné věnovat se například marketingu na sociálních sítích. Například Facebook je vhodný na fáze SEE a THINK.

THINK – část potenciálních klientů, kteří už reálně přemýšlejí o nákupu našeho produktu. V tomto případě je vhodné mít na svém webu například možnost testovací jízdy. Potenciální klient si reálně vyzkouší řídit naše auto. 

DO – Fáze ve, které probíhá nákup. Zde je možné využít například formu remarketingu.

CARE – Asi nejvíce zanedbávaná část tohoto modelu. Přitom právě zde se tvoří pravá láska ke značce. V našem případě to může být například obsah na téma: jak se stát lepším řidičem, jak pečovat o rodinný vůz atd. Avinash Kaushnik tvrdí, že naším klientem se člověk stává až tehdy, kdy nakoupí podruhé.

 

Školení, ze kterého pramení tento článek mi dalo větší rozhled nad nákupním chováním klientů. Myslím si, že přesně takto by se mělo nad obchodem jako takovým uvažovat. Jak to máte vy? Souhlasíte s těmito pravidly a přemýšlíte takto i u Vás ve firmě?


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů